Posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa i Porządku - podsumowanie lat 2015-2017
W dniu 25.10.2017 r. w Starostwie Powiatowym w Międzychodzie odbyło się posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa i Porządku. W spotkaniu wzięli udział stali członkowie komisji ze Starostą Julianem Mazurkiem i z-cą Komendanta Powiatowego Policji mł. insp. Markiem Nawrotem na czele. Na zaproszenie Przewodniczącego w posiedzeniu udział wzięli także przedstawiciele Gminy Międzychód reprezentowanej przez Sekretarza Gminy Tomasza Ruckiego i Inspektora OC i ppoż. Sławomira Pastoka oraz z-ca Komendanta Powiatowego PSP mł. bryg. Roman Grzebieta.
Jednym z tematów omawianych na spotkaniu był „Poprawa bazy lokalowej i sprzętowej Ochotniczych Straży Pożarnych jako element zwiększenia bezpieczeństwa publicznego w Gminie Międzychód”. W ramach tego tematu przedstawiono wybrane zadania inwestycyjne oraz omówiono kierunki i cele wydatkowania środków gminnych i dotacyjnych w latach 2015-2017. Oprócz bieżącego utrzymania 9 jednostek OSP zrealizowano zakupy sprzętowe i inwestycje budowlane za kwotę ponad 1 850 000 złotych. Przedstawiono także zamierzenia inwestycyjne i plany wyposażeniowe na rok 2018.
LP |
ZADANIE |
KWOTA 2015-2017 |
|
zakupy lub modernizacja pojazdów |
920 000,00 zł |
|
budowy i modernizacje strażnic |
727 044,00 zł |
|
zakupy pił, agregatów prądotwórczych, zestawów do ratownictwa medycznego |
39 350,00 zł |
|
zakupy sprzętu hydraulicznego, |
120 000,00 zł |
|
zakupy sprzętu łączności |
22 000,00 zł |
|
modernizacja sprzętu do ostrzegania ludności |
25 400,00 zł |
|
zakup i wdrażanie aplikacji BLISKO ( SISMS) |
5 600,00 zł |
SUMA |
1 859 394,00 zł |
Poniżej kilka wybranych przykładów ilustrujących referowany temat: