youtube
instagram

Annual Investment Meeting, to wyjątkowe wydarzenie targowe corocznie przyciągające do Dubaju w Zjednoczonych Emiratach Arabskich ponad 20 tys. inwestorów i biznesmenów z całego świata. Tym razem jednym z 500 wystawców, którzy między 8 a 10 kwietnia kusili swoją inwestycyjną ofertą był przedstawiciel Gminy Międzychód – podinspektor Sebastian Cejba z Referatu Promocji i Kultury Urzędu Miasta i Gminy w Międzychodzie.

Jak to się stało, że Gmina Międzychód wzięła udział w targach Annual Investment Meeting?

Sebastian Cejba: Departament Gospodarki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego ogłosił konkurs na udział w targach inwestycyjnych w Dubaju, uznaliśmy, że jest to szansa na szeroką promocję naszej oferty, przygotowaliśmy projekt i wystartowaliśmy w naborze. Tym właśnie sposobem nasza gmina razem z ośmioma innymi wielkopolskimi samorządami otrzymała możliwość udziału w Annual Investment Meeting.

Co znalazło się w ofercie naszej gminy i jak wyglądała promocja tej oferty na targach w Dubaju?

S.C.: Głównym punktem naszej oferty był projekt centrum logistycznego w Łowyniu, specjalnie na tę okazję zleciliśmy przygotowanie opracowania z wizualizacjami mającymi zainteresować potencjalnych inwestorów. Ponadto promowaliśmy też pozostałe międzychodzkie tereny inwestycyjne, których w naszej ofercie jest blisko 200 ha.

Jeśli mowa o sposobie promocji, to trzeba zacząć od pięknego, nowoczesnego i multimedialnego stoiska przygotowanego dla nas przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego, które już od godz. 9:00 aż do godz. 18:00 przyciągało każdego dnia setki uczestników targów. Rozmowy prowadzone były podczas umówionych lub spontanicznych spotkań, często z uczestnictwem więcej niż jednego przedstawiciela naszego regionu.

Jakie są przewidywane efekty udziału Gminy Międzychód w targach Annual Investment Meeting?

S.C.: Przede wszystkim wierzę, że zapadliśmy w pamięci uczestników tego naprawdę dużego międzynarodowego wydarzenia. Biznesmeni, przedstawiciele potężnych światowych korporacji, arabscy szejkowie, pracownicy konsulatów i zagranicznych izb gospodarczych, a także emisariusze rodzin królewskich mogli poznać naszą ofertę, porozmawiać z nami oraz wymienić się poglądami. Tak naprawdę czuliśmy się jak „ambasadorzy” nie tylko swoich gmin, ale Wielkopolski czy w ogóle Polski, gdyż poza naszym regionem swoje stoisko w Dubaju wystawiło jeszcze tylko województwo małopolskie.

W trakcie licznych rozmów wymieniłem się wizytówkami z kilkudziesięcioma potencjalnymi inwestorami, a nasza oferta w postaci ulotek czy pendrive’ów trafiła do wielu z ponad 140 uczestniczących w targach krajów. Pozostaje teraz dalej kontynuować zawiązane relacje, a ja byłbym szczęśliwy, gdyby chociaż jedna firma zdecyduje się w przyszłości zainwestować w naszej gminie.

 

Udział w targach AIM 2019 odbył się w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, Działanie 1.4: Internacjonalizacja gospodarki regionalnej, Poddziałanie 1.4.2: Promocja gospodarcza regionu, Projekt pozakonkursowy „Gospodarna Wielkopolska”.

  • 10 614
    LICZBA LUDNOŚCI MIASTA
  • 6,98
    POWIERZCHNIA MIASTA W KM2
  • 1378
    UZYSKANIE PRAW MIEJSKICH
  • 18 633
    LICZBA LUDNOŚCI GMINY
  • 306,25
    POWIERZCHNIA GMINY W KM2