Gminny Zespół Zarządzania Kryzysowego nadal zajmuje się sprawą „porzucenia naczepy z niezidentyfikowanymi odpadami chemicznymi”
W trakcie dzisiejszego posiedzenia Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego podsumowano dotychczasowe ustalenia, a także omówiono plan unieszkodliwienia odpadów, w tym zabezpieczenia naczepy.
27 marca 2019 r. od godziny 700 firma REMONDIS rozpocznie prace związane z odbiorem niebezpiecznego odpadu w ramach umowy z Gminą Międzychód. Burmistrz Międzychodu ma nadzieję, że zakończy to trwający już ponad dwa tygodnie okres obecności tych materiałów na terenie naszej gminy.
Z informacji Wielkopolskiego Inspektoratu Ochrony Środowiska (pismo poniżej) wiemy także z jakimi odpadami mamy w przebadanej części do czynienia.
Pozostaje niestety problem pokrycia kosztów, w których za wyjątkiem Gminy Międzychód, nikt nie chce partycypować.