youtube
instagram

Od 1 stycznia 2018 r. (wbrew wcześniejszym planom) nie został zniesiony obowiązek meldunkowy dla mieszkańców.

Wg MSWiA gromadzenie danych o miejscu zamieszkania ma kluczowe znaczenie dla prawidłowej realizacji konstytucyjnych i ustawowych zadań oraz obowiązków administracji publicznej wobec obywatela.

Przypominamy, że obowiązek meldunkowy istnieje w Polsce, z przerwami, od 1928 r.


GŁÓWNA ZMIANA w zakresie realizacji obowiązku meldunkowego polega na umożliwieniu dokonania go przy wykorzystaniu komunikacji elektronicznej, bez konieczności osobistej wizyty w urzędzie.

Komunikacja elektroniczna to wykorzystanie środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.

Oznacza to, że
realizacja obowiązku meldunkowego może nastąpić w formie dokumentu elektronicznego, tzn. poprzez e-PUAP, pod warunkiem posiadania:
           → profilu zaufanego lub
           → kwalifikowanego podpisu elektronicznego.

Komunikacja elektroniczna NIE OZNACZA wykorzystania wiadomości e-mail!

Usługa jest dostępna pod adresem:
https://obywatel.gov.pl/meldunek

Przypominamy, że obowiązek meldunkowy polega na:
            → zameldowaniu się w miejscu pobytu stałego lub czasowego,
           → wymeldowaniu się z miejsca pobytu stałego lub czasowego,
           → zgłoszeniu wyjazdu za granicę oraz zgłoszeniu powrotu z wyjazdu z zagranicy.

/ Referat Spraw Obywatelskich
Urząd Miasta i Gminy w Międzychodzie /

  • 10 614
    LICZBA LUDNOŚCI MIASTA
  • 6,98
    POWIERZCHNIA MIASTA W KM2
  • 1378
    UZYSKANIE PRAW MIEJSKICH
  • 18 633
    LICZBA LUDNOŚCI GMINY
  • 306,25
    POWIERZCHNIA GMINY W KM2